Bewust! geeft Hanz een gezicht.

Eind vorig jaar zijn Johan Neerhof en Thijs van Dieren van City Developer-S begonnen met hun zoektocht naar een creatief reclamebureau. Hun vernieuwende huisvestingsconcept voor bedrijven had een positionering en een identiteit nodig. Specialist in positionering Roy Oosten schreef de marketing strategie en heeft de pitch begeleid.

Hun zoektocht bracht ze bij Bewust! en samen met twee andere reclamebureaus uit de Regio Zwolle kregen wij de vraag: Geef jij de ambities van Hanz vorm? Bewust! antwoordde: Ja! En na het lezen van de briefing kwamen er meteen creatieve ideeën. Onze deelname aan de pitch was bevestigd.

Maar wat werd er van Bewust! verwacht?

Een voorstel voor een huisstijl, met de identiteit van Hanz verwerkt in een onmiskenbaar logo dat de kracht heeft ook de bewegwijzering in en rond het pand helemaal ‘Hanz’ te maken. De winnaar, het bureau dat met het beste concept kwam, zou ook de opdracht voor signing en de website krijgen.

Maar hoe begin je dan?

Koffie. That’s it. Klinkt makkelijk he? Maar de kwaliteit van de koffie zie je altijd terug in het eindresultaat. Eenmaal op gang vond Bewust! al snel de uitstraling die wij voor ogen hadden en besloten wij het bij één concept te houden in plaats van de toegestane drie. Het was een gok, maar…. een week later kwam Roy Oosten onverwacht bij ons langs met het nieuws: ‘We gaan met jou verder. Gefeliciteerd!’. Bewust! had de pitch gewonnen!

Vandaag, ongeveer 2,5 maand, veel ontwerpen en regelen later, is het eindelijk zover. Hanz wordt geopend en kan iedereen zien wat Bewust! heeft ontwikkeld voor dit mooie project! Loopt u met ons mee door dit inspirerende voorbeeld voor het Hanzeland, Zwolle en de regio Zwolle? Wij zien u graag!

Een tevreden Hanz.

“De creatieve voorstellen die wij tijdens de pitch te zien kregen, waren bijna allemaal gericht op de presentatie van een pand. Terwijl het gaat om een netwerk van bedrijven en andere organisaties om samen te werken aan innovatie. Het voorstel van Bewust! heeft deze menselijke maat en is het daarom geworden. Bewust heeft goed meegedacht en flexibel meegewerkt om de herkenbare kleur en de eigen typografie overal in de communicatie door te voeren.”

Recent Posts

Leave a Comment